Lady HIT fit – kondičný tréning pre ženy 35+

Lady HIT fit 35+

Určite ste už niekedy počuli , že “vek je len číslo” … áno? Tak u mňa platí dvojnásobne 😉 Myslím si, že záleží hlavne na tom ako sa cítite vo svojom vnútri  a nie ako Vám hovorí rok narodenia v rodnom liste 😉 , a keď je to 25 tak je to 25!!! A ak teda máte pocit, že “ešte nie je všetkým dňom koniec” a milujete pohyb a cvičenie natoľko, že si neviete predstaviť bez neho ani len deň … tak tento cvičebný program je ako stvorený pre Vás!!! Vytvorila som ho ako kombináciu najnáročnejších a  najefektívnejších fitness programov (HIIT, Insanity, Tabata) a  prispôsobila som ho ženám 35+. Takže moje milé LADY – dámy, dosť už o veku, ukážeme si aké prínosy to pre Vás má predstavíme si v čom spočívajú jednotlivé cvičenia.trochu o čo vlastne ide. Je to program pre ženy – LADY 

Prečo sú intervalové tréningy prínosné?
  • schudnete s trvalým efektom
  • získate výbornú kondíciu
  • vypracuje si  lepšiu, pevnú postavu v kratšom čase
  • efektívnejšie spaľujete tuky, až o 50% viac ako pri cvičeniach s nízkou intenzitou
  • zrýchlite si metabolizmus a tým spaľujete viac kalórii počas dňa
  • zvýšite si Vašu aeróbnu a anaeróbnu kapacitu
  • zlepšíte si silu a dynamiku
  • posúvate svoje hranice a nie len fyzické
  • sú vhodné pre všetky vekové kategórie – dokonca sú vhodnejšie pre vyššie vekové kategórie
  • za týmto typmi cvičení stoja tímy odborníkov, takže sa nemusíte báť, že si pri cvičení ublížite
HIIT (Hight Intensity Interval Trainnig)
  • je oveľa účinnejší ako kardio tréning, pretože intenzita cvičenia je vyššia
  • podstatou cvičenia je striedanie intervalov nízkej až strednej intenzity, s intervalmi s vysokou intenzitou
TABATA
  • Tabata je veľmi efektívna a náročná metóda intervalového tréningu a je predchodcom HIIT tréningu
  • je jednoduchá, ale zároveň neuveriteľne ťažká
  • základným princípom tabaty sú krátke, vysoko-intenzívne intervaly
  • cvičenie vyvinul japonský vedec Dr. Izumi Tabata v roku 1996 a pomenoval túto metódu podľa seba

Tabata je cvičenie zamerané na vysoký a intenzívny výkon vo veľmi krátkom čase

  • počas intervalu je potrebné, aby ste urobili čo najviac opakovaní, samozrejme so zachovaním správnej techniky,správnou technikou toľko technicky správnych opakovaní, koľko je len možné až na hranicu svojich síl
  • Tréning pozostáva z intenzívneho zahriatia a svalov
  • hlavná časť sa zameriava na silu a dynamiku
  • Tréning sa končí strečingom
trochu technikálií… prečo je Tabata taká účinná?

Tabata funguje hlavne kvôli dvom kľúčovým efektom, ktorými sú „afterburn“ efekt a budovanie svalstva. „Afterburn“ efekt znamená, že kalórie spaľujete ešte dlho potom ako Tabatu docvičíte. Takáto forma cvičenie je pre telo extrémne náročná, keďže pracuje na kyslíkový dlh a dochádza k únave svalstva. Práve toto vyvoláva v tele kaskádu metabolických a regeneračných procesov, ktoré spotrebujú veľa energie, a preto spaľujete viac kalórii.

Insanity
  • Insanity je o silnej vôli, odhodlaní a motivácii, preto je určený pre všetkých, ktorí majú radi výzvy
  • Princípom cvičenia je maximálny intervalový tréning, pri ktorom sa snažíte siahnuť až na dno svojich síl. Nejde však o klasický intervalový tréning.
  • v porovnaní s HIIT tréningom, cvičíte v extrémnom vypätí oveľa dlhšiu dobu 
  • cvičenie je zaujímave hlavne preto, že je rôznorodé, striedajú sa kardio, plyometrické a strečingové cvičenia, športový tréning (kondícia a vytrvalosť) a sekcie zamerané špeciálne na brušné svalstvo
  • Program Insanity vytvoril americký fitness tréner Shaun Thompson v roku 2009. Momentálne je to jeden z najnáročnejších a najefektívnejších fitnes programov na trhu.
  •  Cvičenie trvá v priemere 45 minút 
  • Tréning pozostáva z intenzívneho zahriatia a natiahnutia svalov. Hlavná časť sa zameriava na silu, vytrvalosť a kondíciu. Zo svalov precvičíte hlavne dolné končatiny, brušné svaly a stred tela. Tréning sa končí strečingom.
  • Filozofia je jednoduchá. Treba byť v harmónii so svojim telom a počúvať jeho požiadavky a na základe nich cvičiť. To znamená, že pauzy si dávate len vtedy, keď ich naozaj potrebujete. Na druhej strane, necvičte tak, aby si telo vypýtalo zato svoju daň. Keď cítite bolesť, prestaňte cvičiť! Ublížiť si môžete jedine tým, že nebudete počúvať svoje telo a nebudete praktizovať cviky správne.

Insanity je o Vašom rozhodnutí k zmene.