KONDIČNÉ TRÉNINGY

HIIT

HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning) je tréningová metóda a v súčasnosti populárny spôsob ako spáliť viac tuku. Podstatou cvičenia je striedanie intervalov nízkej až strednej intenzity, s intervalmi s vysokou intenzitou. HIIT je považovaný za oveľa účinnejší ako kardio tréning, pretože jeho intenzita cvičenia je vyššia. Pri ňom ste schopný zvýšiť Vašu aeróbnu i anaeróbnu kapacitu, a tým spáliť oveľa viac tukov ako kedykoľvek predtým. Výskumy taktiež preukazujú, že HIIT tréning efektívnejšie spaľuje tukové tkanivo až o 50% viac ako cvičenia s nízkou intenzitou. Tak isto urýchli Váš metabolizmus, a tým spaľujete viac kalórii počas dňa.

TABATA

Tabata je veľmi efektívna a náročná metóda intervalového tréningu, pri ktorom sa zvyšuje nie len aeróbna, ale aj anaeróbna kapacita, dynamika a sila zároveň. Je jednoduchá, ale zároveň neuveriteľne ťažká. Jedná sa o predchodcu dnešného HIIT tréningu.

Toto cvičenie vyvinul japonský vedec Dr. Izumi Tabata v roku 1996 spolu s tímom výskumníkov z Národného inštitútu pre zdravie a šport v Tokiu a pomenoval túto metódu podľa seba.

Tabata je cvičenie zamerané na vysoký a intenzívny výkon vo veľmi krátkom čase. Základným princípom tabaty sú krátke, vysoko-intenzívne intervaly. To znamená, že počas intervalu je potrebné urobiť toľko technicky správnych opakovaní, koľko je len možné až na hranicu svojich síl. Tréning pozostáva z intenzívneho zahriatia a svalov. Hlavná časť sa zameriava na silu a dynamiku. Tréning sa končí strečingom.

Tabata funguje hlavne kvôli dvom kľúčovým efektom, ktorými sú „afterburn“ efekt a budovanie svalstva. „Afterburn“ efekt znamená, že kalórie spaľujete ešte dlho potom ako Tabatu docvičíte. Takáto forma cvičenie je pre telo extrémne náročná, keďže pracuje na kyslíkový dlh a dochádza k únave svalstva. Práve toto vyvoláva v tele kaskádu metabolických a regeneračných procesov, ktoré spotrebujú veľa energie, a preto spaľujete viac kalórii.

Prostredníctvom Tabaty máte možnosť dosiahnuť lepšiu postavu a kondíciu v kratšom čase, ako pri iných kardio cvičeniach. Účinnosť Tabaty je vedecky dokázaná.

Insanity

Program s menom Insanity vytvoril americký fitness tréner Shaun Thompson v roku 2009. Momentálne je to jeden z najnáročnejších a najefektívnejších fitnes programov na trhu.

Princípom cvičenia je maximálny intervalový tréning, pri ktorom sa snažíte siahnuť až na dno svojich síl. Nejde však o klasický intervalový tréning. Pri Insanity cvičíte v extrémnom vypätí oveľa dlhšiu dobu ako napríklad pri HIIT. Cvičenie trvá v priemere 45 minút a cieľom je dostať Vás do najlepšej formy Vášho života.

Insanity je o silnej vôli, odhodlaní a motivácii. Je určený pre všetkých, ktorí majú radi výzvy. Program je rôznorodý, lebo sa tu striedajú kardio, plyometrické a strečingové cvičenia, športový tréning (kondícia a vytrvalosť) a sekcie zamerané špeciálne na brušné svalstvo.

Tréning pozostáva z intenzívneho zahriatia a natiahnutia svalov. Hlavná časť sa zameriava na silu, vytrvalosť a kondíciu. Zo svalov precvičíte hlavne dolné končatiny, brušné svaly a stred tela. Tréning sa končí strečingom.

Filozofia je jednoduchá. Treba byť v harmónii so svojim telom a počúvať jeho požiadavky a na základe nich cvičiť. To znamená, že pauzy si dávate len vtedy, keď ich naozaj potrebujete. Na druhej strane, necvičte tak, aby si telo vypýtalo zato svoju daň. Keď cítite bolesť, prestaňte cvičiť!

Za týmto programom stojí tím odborníkov, takže sa nemusíte báť, že si pri cvičení ublížite, alebo že je cvičenie nesprávne zostavené. Ublížiť si môžete jedine tým, že nebudete počúvať svoje telo a nebudete praktizovať cviky správne.

Insanity je o Vašom rozhodnutí k zmene. Je to skvelý nástroj, ako získať výbornú kondíciu a krásne pevné telo.