FitB-CORE & BALANCE

 [Späť na cvičenia]

V krátkosti o histórii fitlopty ….

Prvá fitlopta bola vyrobená v roku 1960 ako hračka pre deti. Fyzioterapeuti vo Švajčiarsku však zistili, že sa dá využiť ako rehabilitačná pomôcka pre pacientov po úrazoch, a tak už čoskoro získala nové využitie. Fitlopta sa dostala do európskych krajín v 80tych rokoch minulého storočia. Joanne-Posner-Mayer bola jednou z prvých, ktorá sa zaslúžila o jej využívanie vo fitnes priemysle. Fitlopta neslúži len k zlepšeniu držania tela, či získaniu lepšej stability, ale prostredníctvom nej možno skvelo vypracovať aj brušné svaly.

Ako cvičíme FitB-CORE v TK fitcentre…

FitB-CORE je cvičenie na fitlopte a vyzerá pomerne jednoducho a ľahko. V praxi to ale až také jednoduché nie je. To však ale neznamená, že sa to nedá zvládnuť. Cviky na fitlopte sa naučí v podstate každý, pripomínam však, že dôležité je zachovať si pravidelnosť v tréningoch.

Podstatou FitB-CORE cvičenia sú hlavne stabilizačné cviky. Hlavným princípom cvičenia s fitloptou je, že telo reaguje na nestabilitu lopty a tým zapája oveľa viac svalov. Sú to najmä svaly zabezpečujúce správne držanie tela (svaly stredu tela tzv. „CORE“ – brušné a chrbtové svaly). Tieto svaly sú zanedbávané pri tzv. sedavom type zamestnania. Pri každom cviku je zapojených viac svalových skupín aj keď sú cviky zamerané len na určité časti tela (napríklad brucho, chrbát, nohy). Pri cvičení s fitloptou sa spevňuje celé telo, a tým sa zlepšuje celková motorika. Pri intenzívnom cvičení sa dá spáliť celkom pekné množstvo kalórií  😉 .

Cvičenie FitB-CORE prebieha v malých skupinách max. 8 ľudí. Z dôvodu toho, aby som sa stihla všetkým dostatočne venovať. Jedná sa hlavne o nových klientov pre ktorých je väčšina cvikov úplne nových. Keďže u mňa v klient na prvom mieste snažím sa na Vás odborne dohliadať z dôvodu, že nikto z nás si nemôže byť stopercentne istý čí netrpí nejakou svalovou disbalanciou, prípadne inou deformáciou, ktorej treba cvičenie prispôsobiť.

Cvičenie s fitloptou – FitB-CORE je účinné, pretože…

  • pomáha pri problémoch s chrbticou
  • všetky pohyby vychádzajú zo stredu tela, resp. jadra (svaly chrbta, brucha a panvy) – cvičenie s fitloptou tieto svaly posilňuje, zlepšuje celkovú stabilitu, chráni chrbticu a je nápomocné pri vykonávaní bežných činností
  • je riešením pre svalovú dysbalanciu (nerovnováhu), ktorá spôsobuje nielen zlé držanie tela, ale aj bolesť
  • použitím fitlopty môžete cvičiť intenzívnejšie – väčšia lopta je náročnejšia na udržanie rovnováhy, a tým viac námahy musí človek vynaložiť
  • je užitočná pre začiatočníkov, pretože si osvoja zásady správneho držania tela pri cvičení
  • fitlopta je ľahko dostupná a bezpečná cvičebná pomôcka
  • cviky vykonávané pomocou fitlopty sú zaujímavejšie, zábavnejšie, účinnejšie a spálite viac energie
  • pomocou fitlopty môžete účinne posilňovať rozličné časti tela, alebo si dopriať akčný kardio tréning

Cvičenie na fitlopte má ešte jednu veľkú výhodu, šetrí kĺby. Táto výhoda fitloptu zaraďuje k výborným cvičebným pomôckam pre tehotné ženy. Pre budúce mamičky je veľmi vhodné posilnenie svalov panvy a uvoľnenie oblasti bedrového kĺbu.

 

[Späť na cvičenia]